הגישה לאתר מתאפשרת רק במועדים בהם כביש 10 פתוח. פרטים אודות כביש 10 בקישור.
בפברואר 1980 התרחש בשמי הנגב אסון תעופה קשה – מטוס אימונים מסוג 'פוגה' ועליו מדריך טיסה וחניך קורס טיס התרסק אל צלע הר באזור גבול ישראל-מצרים ושני נוסעיו נהרגו.
ההתרסקות התרחשה בתום אימון ניווט בגובה נמוך. בשל תנאי מזג האוויר הקשים הפסיק הטייס המאמן את האימון וניסה לחזור לשדה התעופה ממנו המריא המטוס, אך לא הצליח להגיע ליעדו והתרסק ברכס הר חורשה.
האנדרטה מעוצבת כגל אבנים גדול, בתוכו שובצו שברי מטוסי פוגה. השברים בולטים מתוך גל האבנים ומזדקרים מתוכו לכיוון השמים.
הגישה לאנדרטה בסופש זיכרון במדבר תתאפשר רק במסגרת כניסה לכביש 10. למידע: https://www.negevtour.co.il/harnegev/road10-2/
לא תתקיים הדרכה באנדרטה זו.
אנדרטה זו מהווה הזדמנות להעמיק גם בסיפורם של מטוסי הפוגה (או בשמם המלא פוגה מגיסטר) ששירתו בחיל האוויר שנים רבות תחת השמות "סנונית" ו"צוקית". זהו מטוס צרפתי שהגיע לצה"ל לראשונה במהלך שנות השישים. הפוגה היה המטוס הראשון שהורכב בישראל והוא אפשר לתעשייה האווירית לשנות את אופייה ממפעל לבדיקת מטוסים ולתחזוקתם לחברה מובילה בעולם המפתחת ומייצרת מוצרים מורכבים בתחום התעופה. מטוסי פוגה נוספים נמכרו לצה"ל מעודפי הצבא הגרמני ועברו שיפור ושדרוג בתעשייה האווירית.
נולד ב-1957 בפרדס חנה, למד בבתי-הספר של המושבה והתגייס במסגרת גרעין נח"ל. הוא ויתר על חברותו בגרעין כדי להצטרף לקורס טיס. אורי הוכשר כטייס, שירת כמה חודשים כטייס מבצעי ואז הועבר לבית-הספר לטיסה כמדריך טיסה.
נולד בחיפה וכילד התלווה אל הוריו לשליחות באיראן. בוגר הפנימייה הצבאית שפעלה ליד גימנסיה הרצליה בתל-אביב. הוא הוכשר כלוחם חי"ר, אך ביקש לעבור לחיל האוויר ולהתחיל בקורס הטיס. בקורס הצליח להגיע להישגים יפים וצפו לו הצלחה בהמשכו, אך תאונת האימונים גדעה את חייו באחת.
האנדרטה ממוקמת על כביש 10, כביש הגבול המערבי.
הגישה לאתר מתאפשרת רק במועדים בהם כביש 10 פתוח. פרטים אודות כביש 10 בקישור.
בפברואר 1980 התרחש בשמי הנגב אסון תעופה קשה – מטוס אימונים מסוג 'פוגה' ועליו מדריך טיסה וחניך קורס טיס התרסק אל צלע הר באזור גבול ישראל-מצרים ושני נוסעיו נהרגו.
ההתרסקות התרחשה בתום אימון ניווט בגובה נמוך. בשל תנאי מזג האוויר הקשים הפסיק הטייס המאמן את האימון וניסה לחזור לשדה התעופה ממנו המריא המטוס, אך לא הצליח להגיע ליעדו והתרסק ברכס הר חורשה.
האנדרטה מעוצבת כגל אבנים גדול, בתוכו שובצו שברי מטוסי פוגה. השברים בולטים מתוך גל האבנים ומזדקרים מתוכו לכיוון השמים.
הגישה לאנדרטה בסופש זיכרון במדבר תתאפשר רק במסגרת כניסה לכביש 10. למידע: https://www.negevtour.co.il/harnegev/road10-2/
לא תתקיים הדרכה באנדרטה זו.
אנדרטה זו מהווה הזדמנות להעמיק גם בסיפורם של מטוסי הפוגה (או בשמם המלא פוגה מגיסטר) ששירתו בחיל האוויר שנים רבות תחת השמות "סנונית" ו"צוקית". זהו מטוס צרפתי שהגיע לצה"ל לראשונה במהלך שנות השישים. הפוגה היה המטוס הראשון שהורכב בישראל והוא אפשר לתעשייה האווירית לשנות את אופייה ממפעל לבדיקת מטוסים ולתחזוקתם לחברה מובילה בעולם המפתחת ומייצרת מוצרים מורכבים בתחום התעופה. מטוסי פוגה נוספים נמכרו לצה"ל מעודפי הצבא הגרמני ועברו שיפור ושדרוג בתעשייה האווירית.
נולד ב-1957 בפרדס חנה, למד בבתי-הספר של המושבה והתגייס במסגרת גרעין נח"ל. הוא ויתר על חברותו בגרעין כדי להצטרף לקורס טיס. אורי הוכשר כטייס, שירת כמה חודשים כטייס מבצעי ואז הועבר לבית-הספר לטיסה כמדריך טיסה.
נולד בחיפה וכילד התלווה אל הוריו לשליחות באיראן. בוגר הפנימייה הצבאית שפעלה ליד גימנסיה הרצליה בתל-אביב. הוא הוכשר כלוחם חי"ר, אך ביקש לעבור לחיל האוויר ולהתחיל בקורס הטיס. בקורס הצליח להגיע להישגים יפים וצפו לו הצלחה בהמשכו, אך תאונת האימונים גדעה את חייו באחת.
האנדרטה ממוקמת על כביש 10, כביש הגבול המערבי.
English | עברית